marți, 14 ianuarie 2014

Clatite de hrisca umplute cu mere



Imi plac clatitele oricum ar fi: cu umpluturi dulci sau sarate, rulate sau impachetate, cladite ca un tort sau rupte fasii....  De obicei le fac doar din faina de grau, dar pentru varietate am incercat sa folosesc si alte tipuri de faina, de data asta - de hrisca. Pentru ca faina de hrisca nu contine gluten, clatitele ies mai fragile decat cele clasice, asa ca le-am facut mai groase. Ce bucurie mi-a facut Corina luna asta, propunand clatitele (plus linte si naut, dar despre ele alta data) ca tema pentru actiunea "Dulce Romanie" !


ingrediente (pentru aproxiamtiv 12 clatite):
- 150 g faina 000
- 100 g faina de hrisca
- 1 lingurita praf de copt (5 g)
- un praf de sare
- 2 oua
- 400 ml lapte
- 300 ml apa carbogazoasa
pentru umplutura
- 1 kg mere
- 3-4 linguri zahar
- 1 lingurita scortisoara
- 1 lingura zeama de lamaie
metoda:
- se amesteca fainurile cu sare si praf de copt;
- se bat ouale usor, se adauga laptele, apoi se toarna treptat compozitia peste faina, amestecand bine; se adauga apa si se lasa deoparte 20-30 de minute;
- pentru umplutura: se spala, se curata si se rad merele; se adauga zaharul, scortisoara si zeama de lamaie si se pun pe foc, amestecand cu grija din cand in cand; se lasa pana cand se inmoaie merele si zeama lasata de ele se evapora;
- se prajesc clatitele, se umplu cu mere calite, se mananca.


Pofta buna!

7 comentarii:

  1. Ce reteta frumoasa, multumesc de participare :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu ador clatitele sub orice forma, dar sunt tare curioasa cum sunt cu faina de hrisca :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am citit ca daca folosesti doar faina de hrisca pot sa aiba un gust ... ciudat, dar cu proportia asta de fainuri au fost foarte bune, se simte un gust nou (zic unii "de nuca", dar eu n-as sti sa-l descriu in cuvinte), insa nu foarte puternic. Eu o sa mai fac :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...