marți, 8 octombrie 2013

Tarte cu iaurt si ghimbir




Cu putin timp in urma am facut aceste tarte si am fost foarte incantata de crema de iaurt cu sirop de artar si suc de ghimbir, dar cum din neatentie am gresit crusta (am pus o cana de fulgi de ovaz in loc de 1/3 ...)  tartutele cele bune erau in mare pericol sa ajunga in albumul cu greseli.


Tocmai atunci am aflat ca pentru provocarea "Dulce Romanie" din luna octombrie Cristina propune ca tema nu un ingredient care trebuie folosit, ci 3 ingrediente care nu trebuie folosite: faina de grau, zahar si ulei. Cum tartele astea aveau doar faina de grau (integrala, ce-i drept) din cele 3, si cum crema de iaurt este absolut minunata - a fost o premiera si pentru mine sa folosesc ghimbir intr-un desert dar e ceva ce trebuie incercat pentru ca aroma sa inconfundabila ramane subtila si se potriveste perfect cu toate celelalte, am refacut tartele inlocuind faina de grau cu faina de ovaz si faina de secara.


A iesit unul dintre cele mai sanatoase (dupa regulile mele), delicioase si rapide deserturi din cate am facut.



ingrediente:- pentru crusta (6 tarte cu diam 10 cm):
- 30 g fulgi de ovaz
- 75 g faina de ovaz
- 75 g faina de secara
- praf de sare
- 90 g unt
- 2 linguri sirop de artar
pentru umplutura:
- 300 g iaurt grecesc
- 2 oua
- 60 ml sirop de artar
- coaja rasa de la o lamaie
- 3 lingurite suc de ghimbir
Sucul de gimbir se obtine foarte simplu dintr-o bucata de radacina de ghimbir care se curata si se da pe razatoarea mica, apoi se stoarce bine intr-o strecuratoare mica, de ceai.
in plus:
- ghimbir confiat, fructe proaspete sau uscate; eu am folosit ghimbir confiat si pere.


metoda:
- se incinge cuptorul la 175 grade C;
- se amesteca fainurile cu fulgii de ovaz si sare;
- se pune untul intr-o cratita nu prea mare, la foc mijlociu; cand s-a topit untul se adauga siropul de artar, apoi amestecul cu faina; se tine totul pe foc, amestecand bine, pana cand se simte un usor iz de copt (2-3 minute);
- se imparte amestecul in 6 forme de tarta cu diametrul de 10 cm; de preseaza cu degetele pe fundul si pe peretii formelor; se lasa in frigider (cam 15 minute); pentru a fi mai usor de manipulat se pot pune toate formele pe o tava mai mare;
- pentru umplutura se amesteca iaurtul, siropul de artar, sucul de ghimbir si coaja de lamaie, apoi se adauga ouale batute usor;
- se umplu tartele cu crema de iaurt, din care mi-a mai ramas cam cat pentru inca o tartuta (s-a intamplat si la case mai mari, adica sursa, asa ca nu m-am impacientat; am pus compozitia intr-un vas mic de ceramica si am copt-o cu 3 minute mai mult decat tartutele);
- se coc 20-25 de minute, pana cand umplutura nu mai tremura daca scuturam tava;
- se lasa sa se raceasca in bucatarie 10 minute, apoi in frigider 2-3 ore.
Se servesc decorate cu bucatele de ghimbir confiat sau orice fructe proaspete sau uscate.


Pofta buna!

6 comentarii:

  1. Arata minunat! Le voi incerca si eu cand dieta imi va permite :D
    Multumesc pentru participare! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai severa dieta decat atat? Eu multumesc de idee, nu m-as fi gandit ca tartele isi vor pastra forma cu faina de altfel decat cea de grau, dar am incercat si iata ca merge!

      Ștergere
  2. Arata atat de yummy si sigur e delicioasa :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur-sigur, eu le-a, facut deja de doua ori si au fost minunate!

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Sunt foarte delicate tartutele astea, noua ne-au placut mult.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...