marți, 7 ianuarie 2014

Patratele marmorate cu rosii si branza



Sarbatorile de la sfarsit de an 2013 au fost marcate de (nu foarte vechi) nostalgii culinare, aceste patratele fiind un aperitiv pe care l-am facut prima oara, urmand reteta lui Edith, acum  4 ani. Imi place cum arata si imi place si gustul - parca ai manca pizza concentrata! De obicei le fac cu sos de rosii la cutie, dar cand nu am folosesc pasta de rosii diluata cu apa.

ingrediente pentru compozitia rosie:
- 250 g pasta de rosii + 150 ml apa (sau o cutie de 500 ml de sos de rosii)
- 3 catei de usturoi
- 1 lingura ulei
- 3 oua batute usor
- 90 g faina integrala
- frunzele unei crengute de busuioc taiate marunt
- piper, un praf de sare
- 2 linguri masline fara samburi (de data asta, verzi)
ingrediente pentru compozitia alba:
- 200 g branza cu smantana Almette (ricotta in reteta originala, dar crema asta de branza e foarte buna, iar daca e sa ne luam dupa lista de ingrediente varietatea cu smantana nu are E-uri)
- 50 g branza framantata de capra
- 1 ou
- 20 g faina integrala
- 1 lingurita oregano uscat
metoda:
- se amesteca pasta de rosii cu apa, apoi se adauga ulei si usturoiul  tocat; se fierbe 10 minute;
- se lasa sa se raceasca putin, apoi se adauga celelalte ingrediente si se amesteca bine;
- se amesteca toate ingredientele pentru compozitia cu branza;
- se toarna compozitia rosie intr-o tava (a mea: 23x31 cm); se pune din loc in loc cate o lingura plina din compozitia alba; se "marmoreaza" cu un cutit;
- se coace pe foc mediu 25-30 de minute.


Pofta buna!

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...