joi, 29 martie 2012

Supa de linte cu rosii


ingrediente:
- 250 gr linte verde uscata (verde zice eticheta, ea-i mai mult maronie)
- 1 ceapa tocata
- 1 morcov taiat feliute
- 2 tije subtiri de telina
- 1 catel de usturoi tocat
- 3 rosii
- 1 frunza de dafin
- 1 felie de lamaie (cam de-un deget de groasa)
- sare, piper, patrunjel verde, fulgi de ardei iute
metoda:
- se spala lintea si se lasa la inmuiat 30 de minute;
- se caleste ceapa cu morcovul si telina; cand incep sa se inmoaie se adauga usturoiul si dafinul; amestecand, se calesc impreuna 20-30 de secunde, apoi se toarna cam 1.5 l de apa; se adauga lintea si felia de lamaie; se lasa sa fiarba aproximativ 20 de minute;
- se adauga rosiile taiate bucati (eu am folosit din cele puse de mine pe iarna de care am povestit aici, borcanul fara nici un adaos; am pus si zeama din borcanul cu rosii in supa, sa nu arunc eventuale vitamine de-acolo) si se mai fierbe 10 minute sau pana cand lintea e bine fiarta;
Se serveste calda, presarata  cu fulgi de ardei iute si patrunjel verde.

Pofta buna!

8 comentarii:

  1. Noi am incercat numai lintea rosie. De fapt nici nu stiu care este diferenta.
    Oricum supita asta pare tare gustoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lintea asta are nevoie de mai mult timp ca sa fiarba dar isi pastreaza mai bine forma. La gust mi se pare ca cea rosie e putin mai "diluata" :)

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. mi-a placut mai mult decat as fi crezut, asa ca o sa mai fac :)

      Ștergere
  3. O, ce bine arata, mai ales acum, la ora pranzului? Pot sa ma infrupt si eu dintr-o portie, cu mult patrunjel si fulgi de ardei?

    RăspundețiȘtergere
  4. delicioasa e supa de linte!!noua ne place!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu acum am descoperit-o si sunt foarte placut surprinsa :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...